למה שלא אגש לבית המשפט לתעבורה לבד?

שוק, פשוט שוק, זה הרושם המתקבל מהתקשורת כאשר דנים במצב בבית המשפט לתעבורה, באים מדברים עם מי שצריך, משא ומתן סוגרים משהו וממשיכים הלאה – שוק הכרמל, אמר מישהו.

סיכון לפסילת רישיון נהיגה, קנס גבוה, נקודות, נו עזבו אותנו לחשוב רחוק. העיקר שחסכנו את עורך הדין.

הרי ניתן לפתוח את האינטרנט ולגלות אין סוף מאמרים ועצות. כך שאם יצר "עשה זאת בעצמך" או יצר ההרפתקנות מפעמים בכם, הרי למה לא לנסות ולחסוך כסף?

ועכשיו בו נשאל את השאלה ברצינות, האם יש טעם להיעזר בעורך דין המומחה בתחום או לחסוך שכר טרחה או ללכת לבד?

למה לא כדי ללכת לבד לבית המשפט לתעבורה?

כאשר  ישנם מעל 600 סעיפים ותקנות בפקודת התעבורה ובתקנות התעבורה, שהנם חלק מהמשפט הפלילי, היוצרות מאות עבירות פוטנציאליות. ברור שלא כל עבירה צריכה להדאיג באותה מידה.

מנגד, ברור גם  שבמידה ויש בידי הנהג הנאשם את כל הידע המקצועי, הניסיון הדרוש בעמידה לפני שופט בבית המשפט לתעבורה והוא מכיר ועוקב אחרי שינויים של כל התקנות הרלוונטיות. אז אולי שכדאי לו לגשת בעצמו.

אבל, באותה נשימה צריך לזכור שחוקי התעבורה ממש לא פשוטים וסעיפים רבים משולבים ביניהם ויש להם השפעה הן על הענישה והן על פרנסתו של הנהג.

לדוגמה, נהג חדש שמקבל דו"ח על עבירת מהירות ומשלמו או מגיע לבית המשפט ושם מגיע להסדר מקל ביותר של פסילת רישיון נהיגה על תנאי וקנס נמוך, הולך לביתו שמח וטוב לב. רק שהוא לא יודע שהן התובע בהצעתו להסדר והן השופט אשר קיבל אותה ולמעשה פסק הדין, ביטל את רישיון נהיגתו והודעה על כך תגיע ממשרד הרישוי, למה ?, כי כך זה החוק.

נהג שמנסה מזלו בהתמודדות עם דו"ח טלפון רק כדי לגלות כי הוא נידון לפסילה בפועל על עבירה של קנס, בשעה שאם היה ניצב לצידו עורך דין היה יכול לצאת זכאי בדין.

דוגמה נוספת, נהג שנמצא בקורס לנהיגה על רכב ציבורי, מסיים תיק תעבורה פעוט בקנס נמוך וגם הוא יוצא מרוצה שחסך תשלום לעורך דין, אולי היה פחות שמח אם היה יודע שברגע זה ממש מתחילים להדפיס את המכתב שמסיים את חלומו להיות נהג רכב ציבורי בעתיד הקרוב.

מה לגבי נהג שהואשם בגרימת תאונת דרכים, וגילה מאוחר מיד כי הורשע בסעיף מחמיר וכי היה יכול לסיים את התיק בסעיף אישום אחר, מקל הרבה יותר מבחינת הענישה, אם רק היה לצידו עו"ד המומחה בדיני תעבורה, שהיה מגלה שעד ראיה לתאונה לא בדיוק ראה את מה שהתביעה טוענת שראה.

הנהג שאמור להפקיד את רישיון נהיגתו ל-6 חודשים והולך הביתה כשהוא בטוח שכיוון שאין לו רישיון נהיגה, אין לו מה להפקיד ואחרי חצי שנה שבא הוא לא נוהג , לא מתפרנס כנדרש, ולא הסיע את ילדיו לחוגים. הוא מגלה לתדהמתו כי הפסילה כלל לא החלה ולפיו עוד חצי שנה שכן לא ביצע את ההליך המתאים להפקדה.

ובתור שופט תעבורה לשעבר, תאמינו לי, יש לי הרבה דוגמאות בנושא. אנשים מצלצלים מידי יום ומבקשים לתקן את טעויות העבר, שהיו נחסכות אם רק היו מתייעצים או מיוצגים ע"י עו"ד המתמחה בתחום התעבורה.

בית משפט לתעבורה

ולמה כן כדאי להגיע למשפט עם עורך דין תעבורה?

תחשבו על האפשרות לזיכוי מהעבירה שבה מאשימים אתכם, נראה לכם רחוק ולא מציאותי, אז לעיתים זה קורה וזה ולעיתים זה אפשרי ולי יש נסיון רב בכך.  ובכל מקרה אם אתם רוצים לצאת הכי טוב שאפשר, או הכי פחות גרוע, כפי שחלק מהלקוחות אומרים, אז זאת הדרך.

בשורה התחתונה

אם עמידה בתורים ארוכים, זמני המתנה ממושכים בבית המשפט, שלרוב מזמינים עשרות אנשים לאותה שעה, והתמודדות מול תובעים מיומנים של משטרת ישראל בכוחות עצמכם, תוך אפשרות לקבלת ענישה חמורה יותר מהנדרש, מושכת אתכם – לכו על זה.

לטעמי, הדרך היא אחרת, הגעה או פניה לבית המשפט לתעבורה חייבת להיות ביעוץ וליווי של עורך דין מומחה בתחום התעבורה. תחשבו על הצורך ברישיון הנהיגה לעבודה ולחיי המשפחה לא שווה להשקיע ביעוץ או בייצוג מקצועי – ברור שכן.

ללא ספק וויתור על איש מקצוע בתחום התעבורה, יביא לחסכון מועט שיכול לעלות לכם ביוקר רב!!!

מאת: עו"ד אלי אנושי עורך דין תעבורה – שופט תעבורה בדימוס, מחבר הספר: גזר דין – מפתח ענישה בעבירות התעבורה. צור קשר עכשיו: 050-5738228.


אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.