ערעור בתיק תעבורה – זיכוי מתאונת דרכים חמורה בעקבות ערעור

ערעור בתיק תעבורה – זיכוי מתאונת דרכים חמורה, הכוללת חבלות של ממש, אינו דבר פשוט ואולם הוא אפשרי גם אם צריך להגיע בשבילו לבית המשפט המחוזי ולהגיש ערעור על מנת לזכות לקוח – וכך עשיתי. לאחרונה השגתי זיכוי נוסף עבוד

ערעור בתיק תעבורה  – זיכוי מתאונת דרכים חמורה, הכוללת חבלות של ממש, אינו דבר פשוט ואולם הוא אפשרי גם אם צריך להגיע בשבילו לבית המשפט המחוזי ולהגיש ערעור על מנת לזכות לקוח – וכך עשיתי.

לאחרונה השגתי זיכוי נוסף עבוד לקוח שלי, שהואשם בגרימת תאונת דרכים לאחר שלא ציית לתמרור עצור נכנס לצומת ופגע בכלי רכב.

כאמור, תשומת הלב לכך שהנאשם הורשע תחילה בבית המשפט לתעבורה ואולם בעקבות ערעור אשר הגשתי לבית המשפט מחוזי מרכז  – זוכה הנאשם.

ערעור בתיק תעבורה – מעשה שהיה כך היה:

תחילה, הנאשם הורשע בגרימת תאונת דרכים בבית המשפט לתעבורה וזו לשון ההרשעה בהשמטות המתאימות:

הכרעת הדין:

  1. העובדות המוסכמות:

א.     בתאריך   ……. נהג הנאשם רכב פרטי בכביש 412 מדרום לצפון. בהגיעו לצומת בית דגן היה מעורב בת"ד עם מונית שנכנסה לצומת מימין (כיוון הנאשם). כתוצאה נחבלו הנהג המעורב ושלוש נוסעות ברכבו (אחת חבלה של ממש, ראה ת/3-4,5).

ב.  בכיוון הנאשם היה מוצב תמרור 302 (עצור). הצומת מרומזר ואולם בעת שארעה התאונה הרמזורים לא פעלו וככל שניתן להבין היתה הפסקת חשמל במקום וגם תאורת הרחוב לא פעלה (ראה ת/7 עמ' 2 ש' 1, וכן עמ' 10 ש' 2 ופרו' עמ' 14 ש' 36).

ג.   הנאשם נכנס לצומת בנסיעה רצופה מנתיב ימני (כיוון נסיעתו) והמעורב מנתיב ימני  (כיוון נסיעתו) -ראה תרשים ת' 1. עפ"י חישובי הבוחן עליו לא חולק עד ההגנה אינ' וויסמן  עבר הנאשם מקו העצירה (כיוון נסיעתו)  עד מקום האימפקט 30-25  מטר (פרו' עמ' 9 ש' 29).

ד.         רכב הנאשם פגע עם חזית רכבו בדופן ימני של רכב הנאשם.

  1. העובדות השנויות במחלוקת

המעורב טען "נסעתי עם אורות. סקודה חדשה איך שאתה מפעיל האורות נדלקים" (פרו' עמ' 7 ש' 4-3).

הנאשם טען בהודעתו ת/6 "לא זכור לי שראיתי אורות של הרכב…(המעורב י.ר)" (ש' 1) ובעדותו אמר "אם נסע עם או בלי…. תשאלי אותו. אני אורות לא ראיתי…" (פרו' עמ' 18 ש' 1 וש' 3).

  1. עיון:

א.    מעדות הבוחן עולה כי לנאשם לוקח זמן של כ-5 עד 6.5 שניות מקו העצירה "שלו" עד למקום האימפקט  (פרו' עמ' 10 ש' 31 ופר' עמ' 11 ש' 1-2).

על פי חישוב הבוחן אם המעורב נהג במהירות של כ-50 קמ"ש היה רחוק מהצומת כדי  70 מטר (פרו' עמ' 11 ש' 5). (המעורב טען שנהג במהירות פחותה 40 קמ"ש  – פרו' עמ' 6 ש' ואז המעורב רחוק יותר מהצומת).

ב.  מחוו"ד אינג' ויסמן (נ/1) שהעיד מטעם ההגנה והגיש את נ/1 עולה כי הנאשם עבר 25 מטר מרחק מקו העצירה שלו עד מקום התאונה (הזמן שעובר כ-6.5 שניות) משמע כאשר נכנס הנאשם  לצומת המעורב היה רחוק כדי 89.9 מ' מהצומת.

ג.   עפ"י שני המומחים הנאשם אם כן עבר מרחק של כ-25 – 30 מ' ועשה כן בזמן של כ-5 עד -6.5 שניות. משמע משהחל הנאשם להיכנס לצומת המעורב היה רחוק מהצומת כדי  70 עד 90 מ'.

ד.  על פי עדות הבוחן המשטרתי שדה הראיה לנאשם 100-200 מטר (פרו' עמ' 11 ש' 12 וראה חוות דעת אינג' וייסמן נ' 1 ס' 2 סייפא).

ה.  המעורב טען פוזיטיבית שנסע עם אורות ואילו הנאשם בגרסתו לא סתר פוזיטיבית עובדה זו. מעבר לכך המעורב העיד כי מרגע שמניע הרכב האורות נדלקים וגם עובדה זו לא נסתרה. מכאן ניתן לקבוע כי המעורב  נסע עם אורות ואין מחלוקת כי אם המעורב נסע עם אורות ניתן היה להבחין בו.

ו.   תמרור עצור (תקנה 64(ד) לת"ת) מחייב נהג בכיוון נסיעתו עצור לעצור לפני קו העצירה או במקום בו יכול לראות התנועה ולתת זכות קדימה לרכב העובר בדרך החוצה.

אין מחלוקת כי שדה הראיה לנאשם ימינה פתוח ולפיכך יכול היה להבחין ברכב המעורב מבעוד מועד היינו מקו העצירה שלו או תוך כדי כניסתו לצומת  ולתת לו זכות קדימה. ברור גם כי בנסיבות התאונה הנאשם לא יכול רשאי  להיכנס לצומת בנסיעה רציפה בלי לוודא תוך כדי כניסתו  לצומת שלא מגיע רכב מימינו וברור כי בנסיבות של צומת כה רחב בן שישה נתיבים  נסיעה רצופה מצביעה על חוסר זהירות. ועוד:  ובהקשר לעדות הבוחן המשטרתי  בד"כ  אין חשיכה מוחלטת ותמיד יש תאורה מסביב  (פרו' עמ' 11 ש' 12-14) כך שבשלב כל שהוא תוך כדי כניסה לצומת הנ' חייב היה להבחין מבעוד מועד ברכב המעורב ומשלא הבחין התרשל.

בשולי הדברים אעיר:  אין ספק כי למעורב רשלנות תורמת שכן לפי תקנה 65 לת"ת צריך היה בנסיבות של צומת שאינו מרומזר לנהוג בזהירות ולהאט תוך כדי כניסתו לצומת כדי לוודא שהצומת פנוי. הנאשם נסע מרחק של כ-25 עד 30 מ' ולו המעורב היה מפנה מבטו שמאלה עובר לכניסה לצומת יכול היה להבחין בו ולהימנע מתאונה.

סיכומם של דברים מרשיע הנאשם בעברות שיוחסו לו.

במצב זה הגשתי ערעור  בתיק תעבורה על החלטה זו, לבית המשפט המחוזי וכך הייתה החלטתו של כבוד השופט אברהם יעקב בעפ"ת 26126-03-18:

פסק דין

זהו ערעור על פסק דינו של בית המשפט לתעבורה מרכז (כב' השופט ……).

המערער הורשע בביצוע עבירות של אי ציות לתמרור עצור, התנהגות הגורמת נזק, גרימת חבלה של ממש ונהיגה בקלות ראש.

על המערער נגזרו עונשים …… .

הערעור מופנה כלפי הכרעת הדין.

לטענת המערער, לא הוכיחה התביעה את אשמתו מעבר לכל ספק סביר כנדרש בהליך פלילי.

אין מחלוקת כי מדובר היה בשעה 2:00 בזמן הפסקת חשמל, כך שהצומת היה חשוך, ללא חשמל וללא רמזורים.

עוד מוסכם, כי בזמן כניסת המערער לצומת, היה הנהג המעורב במרחק של 70 – 90 מ' ממנו.

המחלוקת בין הצדדים היא האם אורות הרכב המעורב היו מופעלים אם לאו.

לטענת המערער, הוא לא הבחין באורות כאלה, ולטענת הנהג המעורב מדובר ברכב סקודה שהדלקת האורות בו היא אוטומטית.

יצוין, כי בוחן תנועה לא היה במקום בזמן האירוע או בסמוך אליו, וכי מכוניתו של הנהג המעורב לא נבדקה על ידי בוחן.

זהו מקרה קלאסי של "מילה כנגד מילה". במקרה כזה מוטלת על המאשימה החובה להוכיח את האשמה מעבר לכל ספק סביר.

ניתן היה להתגבר על הספק שעוררה גרסת המערער בדבר אורות הרכב המעורב.

בוחן משטרה היה צריך לבדוק את הרכב המעורב, ולראות האם אכן כטענת הנהג האורות נדלקים בו אוטומטית ולכן לא ייתכן מצב שיסע ללא אורות.

כמו כן, בוחן תנועה לא בדק את שדה הראיה מהצומת.

בעדותו של בוחן התנועה במענה לשאלות בית המשפט, למעשה אומר כי איננו יודע דבר לא על תנאי הראות במקום, לא על שדה הראיה, וזאת מכיוון שמעולם לא בדק את הדבר ובוודאי שלא בתנאים ששררו בעת קרות התאונה.

בנסיבות כאלה, כאשר אין תימוכין להעדפת גרסתו של עד זה או אחר, וכאשר המאשימה אינה טורחת לחקור עד תום את כל העובדות הנדרשות, הספק הזה פועל לטובת הנאשם.

לכן, אני מקבל את הערעור ומורה כי המערער זכאי בדין ואני מבטל את הכרעת הדין וגזר הדין שניתנו בבית משפט קמא.

ניתן והודע היום ….. .

ערעור בתיק תעבורה – זיכוי מתאונת דרכים, סיכום:

חשוב ביותר לנהל את הגנת הנהג באמצעות עורך דין תעבורה שמבין עניין. במקרה זה הצלחתי להכין את הרקע לערעור ולהסביר היטה את האבסורד בחוות דעתו של המומחה מטעם התביעה.

נכון שכרגיל כל פסיקה ייחודית לנסיבותיה, אבל מקרה זה מוכיח שוב, שאין להרים ידיים בניסיון להביא לזיכוי הנאשם וזאת הדרך הנכונה.

למידע נוסף על נהיגה בפסילה, כנסו כאן.

מאת: עו"ד אלי אנושי עו"ד תעבורה – שופט תעבורה בדימוס, מחבר הספר: גזר דין – מפתח ענישה בעבירות התעבורה.

להתייעצות בנושא ערעור בתיק תעבורה – זיכוי מתאונת דרכים, צלצלו מיד: 050-5738228.

אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; אין בו טענה לייצוג הנאשם, כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.

אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי. לייעוץ משפטי יש ליצור קשר

מאמרים נוספים

אדם שהוגש נגדו כתב אישום בגרימת תאונת דרכים, ימצא עצמו בהליך פלילי שסופו בענישה מכבידה ומשמעותית. אם עברתם תאונה בגינה מופנית אליכם אצבע מאשימה – מאמר זה יסייע להבין את

רבים מהנהגים שקיבלו את רישיונם לאחרונה, ממהרים להתיישב מאחורי ההגה וללחוץ חזק על דוושת הגז. אלא שביטחון מופרז כלפי מיומנויות הנהיגה המועטות בשילוב נטייה ללקיחת סיכונים מיותרים, עלולים לגרום לתוצאות

מכשיר הממל"ז, או מד מהירות לייזר, הוא אחד הכלים העיקריים שבשימוש המשטרה לאכיפת מהירות על הכבישים. מדובר במכשיר מתקדם המשדר קרן לייזר על רכב מתקרב ומחשב את מהירותו בזמן קצר

כאשר אדם ניצב בפני אישום בעבירת אי ציות לשוטר, הוא מתבקש להתמודד עם מצב מורכב מבחינה משפטית, עם השלכות משמעותיות על עתידו. החוק מייחס חשיבות רבה לציות להוראות שוטרים, כדי

במערכת אכיפת התנועה, מכשיר הדבורה הוא כלי מהותי לזיהוי עבירות מהירות. מכשיר זה, שהופך לחלק בלתי נפרד מאכיפת חוקי התעבורה, מבוסס על טכנולוגיה מתקדמת המאפשרת למדוד את מהירותם של כלי

מהו תיק תלתן? תיק תלת"ן הוא הגדרה לתיקים שמוגדרים כחמורים וזוכים להתייחסות מיוחדת. אלה ראשי תיבות לא לגמרי ברורים ולפעמים מופיע המושג עם גרשיים ולפעמים בלי. אבל זה פחות משנה,

michael kastro
michael kastro

 מתוך 138 המלצות

google
michael kastro
29 בדצמבר 2024

מענה מיידי, שירות מקצועי והכי חשוב אדיב. עוזר מרצון בבהירות ונחמדות, ממליץ בחום

google
eilon tzabari
25 בדצמבר 2024

מעולה עינייני ואיכותי!!!

google
Mor Keiper
3 בדצמבר 2024

ממליצה בחום רב על עו"ד אלי אנושי. עו"ד אנושי קשוב ללקוחותיו ועושה עבודתו נאמנה על הצד הטוב ביותר ובמקצועיות רבה.

google
Moty Shterensis
26 בנובמבר 2024

עו"ד אלי אנושי אנושי ומיוחד דואג ללקוח תודה על הטיפול המסור. רוצה להודות לעו"ד אלי אנושי על התוצאות הטובות לאחר הטיפול היסודי והמסור בתיק שלי.אסנת

google
גל לוי
21 בנובמבר 2024

אלוף אלוף אלוף הוציא אותי מתיק שלא האמנתי שאצא בשכר טרחה שהוא כמעט חינם אין דברים כאלה עורך דין תותח משכמו ומעלה

google
מירי לוי
21 בנובמבר 2024

עורך דין כשמו הוא אנושי‼️ בעלת ידע ויכולות גבוהים עדין אדיב ובעל תוצאות מרשימות ביותר. לא האמנתי למשמע גזר הדין ביטטל נקודות וקנס מזערי. תודה רבה למר אנושי על שירות אכפתיות וחדירה למטרה בכל הכח אין ספק שאין שני לך. תודה רבה מירי אמא של גל

google
רחל אשכנזי
19 בספטמבר 2024

לעורך דין אלי אנושי. תודה רבה על העזרתך האדיבה.

google
שירה טילמן
16 בספטמבר 2024

עו"ד אלי אנושי אלוף.....

google
אלי יעקובוב
11 בספטמבר 2024

הגעתי לעורך דין אלי אנושי עם עבירה לא קלה שעברתי עליה עם זימון לבית משפט והוא החל מהיום הראשון הרגיע אותי אמר שהכל יהיה בסדר ויעשה את המקסימום ובסוף באמת קיים את ההבטחה אני יצאתי ממנו מרוצה ממליץ בחום

google
GAMES FOR
11 בספטמבר 2024

קיבלתי טיפול בתיק שלי מציון

google
David Tal
31 ביולי 2024

שרותי, תקשורתי, אכפתי, לא תמצאו טוב יותר

google
Natali Koen
21 ביולי 2024

עורך דין אנושי, לא רק מקצוען במעשיו אלא גם בן אדם טוב מאוד המקרה שלי היה מקרה מאוד מאוד קשה אבל ביחד עם עורך דין אנושי עברנו את הבית משפט בשלום עם עונש מינמאלי ובנוסף להכל הוא מאוד תמך בי נפשית במהלך התהליך בן אדם מקצוען, מדהים וטוב לב

google
Natalia Kurzer
21 ביולי 2024

מענה מהיר, מקצועי, שקיפות מלאה.

google
Amit Rubin
21 ביולי 2024

אדם מקסים, שירות מדהים והתוצאה יותר טובה ממה שתכננתי בחלומות הורודים שלי. איש אמיתי, לא נותן לפתח סתם ציפיות, יסודי, ומקצוען. אלי היקר, תודה

google
גילאור גילאור
27 בדצמבר 2023

מדהים אין מלים .ממולץ לכל אחד.